Lediga tjänster

Teori - Konst - Hantverk

Lediga tjänster

Högstadielärare sökes ht 2016

Örebro Waldorfskola växer och utvecklas! Skolan har funnits i snart 40 år och är en F-9 skola. Till den hör vår förskola, Viljan, och vårt fritidshem, Björken. Elevantalet är idag 180 elever och prognosen för de närmaste åren är mycket god.

Vi söker nu en högstadielärare till höstterminen 2016. Den vi söker är en flexibel och självständig medarbetare som kan se till hela verksamhetens behov och till sin egen utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utbildningskrav: Avslutad waldorflärarutbildning, alternativt annan lärarexamen med erfarenhet och intresse för waldorfpedagogik.

Tjänsten är på 100 % och är en tillsvidareanställning med start ht 2016.

Provanställning tillämpas.

Lön: Vi tillämpar en grundlön för lärarbehörighet, med tillägg för erfarenhet och waldorfpedagogisk utbildning.

För mer information om våra verksamheter: www.orebrowaldorfskola.se

Besök på skolan och i kollegiet uppmuntras efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Melker Eksell rektor

Örebro Waldorfskola